Nowy logotyp Radia Rodzina Diecezji Kaliskiej
27 grudnia 2024 roku, Radio Rodzina Diecezji Kaliskiej, rozpoczyna 26 rok swojej działalności. Cały 2024 rok był dobrą okazją do świętowania srebrnego jubileuszu rozgłośni. Redakcja zaplanowała aż 25 wydarzeń.
Jednym z ostatnich epizodów tego roku jest prezentacja
nowego logotypu Radia Rodzina Diecezji Kaliskiej
Logo jest najważniejszym punktem rozpoznawalności marki oraz pierwszym i podstawowym elementem identyfikacji wizualnej. Stanowi wizytówkę firmy, podkreśla jej charakter i wartości – podkreśla Anna Bulla-Dembek ze Studio 7A, autorka nowego logotypu Radia Rodzina Diecezji Kaliskiej.
Rok 2025 przyniesie wiele zmian w funkcjonowaniu diecezjalnej rozgłośni. – Od 2 grudnia 2024 roku rozszerzyliśmy nasz program do 13 godzin. W styczniu 2025 roku planujemy wdrożyć kolejny zmiany, aby nasza diecezjalna rozgłośni mogła nadawać program 24 godzinny. To wszystko przyczyniło się do podjęcia decyzji, aby zaprojektować nowe logo radia. Chcemy być jeszcze bardziej rozpoznawalni – zauważa ks. Mateusz Puchała, dyrektor Radia Rodzina Diecezji Kaliskiej.
Logo powinno być proste i nowoczesne, łatwe do zapamiętania, bazujące na prostym przekazanie, łatwych skojarzeniach, w ułamku sekundy przekazujące odbiorcy z jaką branżą, firmą ma on do czynienia. – Zależało mi na tym, aby w nowym projekcie kontynuować to, co charakteryzuje radio od samego początku – komentuje autorka nowego logotypu.
27 grudnia 2024 roku oficjalnie prezentujemy Państwo nowy logotyp Radia Rodzina Diecezji Kaliskiej:
Nowy logotyp powtał na podstawie klasycznej budowy, a jego sygnet składa się z połączenia kilku elementów:
- graficznego ukazania fal dźwiękowych,
- symbolicznego przedstawienia rodziny,
- koloru nieba, symbolizujacego Boga, nieskoczoność, profesjonalizm i zaufanie,
- wprowadzenia akcentu kolorystycznego, ocieplającego przekaz i symbolizującego życzliwość.
Propozycja prostego rozwiązania wykorzystuje złudzenie optyczne - tzw. figury dwuznacznej. - Za jednym razem dostrzegamy fale dźwiękowe, a za drugim uproszczone ukazanie trzech sylwetek, symbolizujących rodzinę - komentuje Anna Bulla-Dembek ze Studio 7A.
Towarzyszący logo sygnet to minimalistyczny i symboliczny kształt, nawiązujący do fal dźwiękowych, które są charakterystyczne dla działalności radiowej, oraz do symbolu rodziny, co odzwierciedla wartości katolickie, na jakich opiera się Radio Rodzina Diecezji Kaliskiej.
Linia falista, przypominająca zarys fal radiowych, płynnnie przechodzi przez sygnet, tworząc kształty przypominające sylwetki ludzkie - może to sugerować rodzinę lub wspólnotę, którą łączą wspólne przesłanie i wartości duchowe.
Dodatkowo, malinowy okrąg na końcu symbolizuje jedność i pełnię, a jego kolor odzwierciedla życzliwość i ciepło rodzinnego ogniska. Całość utrzymana w stonowanych kolorach: niebieskim i malinowym, oddaje spokojny, zaufany charakter radia i jego misję budowania wspólnoty oraz przekazywania wartości religijnych.
Grubość lini w sygnecie została dopasowana do grubości liter, tworząc spójny i wyważony efekt. Dla nowoczesnego wydźwięku zaproponowałam zastosowanie malinowego kolotu także w nazwie, dzięki czemu logo zyskało unikatowy charakter i wzmocniło to jego rozpoznawalność - tłumaczy Anna Bulla-Dembek ze Studio 7A.
Autorem nowego logotypu Radia Rodzina Diecezji Kaliskiej jest Anna Bulla-Dembek ze Studio 7A.